سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، شرف بزرگوار را می افزاید وبنده مملوک را تا مجلس ملوک بالا می کشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

بهترین نحوه معالجه بیماری :

اول رژیم غذایی – دوم داروی مفرده – سوم داروی ترکیبی – و در آخر مجاز به استفاده از داروی خالص سازی شده (شیمیایی) هستیم .

توجه :

در جدولهای زیر منظور از مضرر یا پرهیز این نیست که از این غذاها اصلا مصرف نشود بلکه بهتر است در مقابل مصرف یک واحد از آنها 2 واحد مواد مفیذ مصرف شود یعنی مقدار مصرف مواد مفید 2 برابر مواد مضرر یا پرهیز باشد.

جدول غذایی تعدیل مزاج بلغمی

مفید:

زیتون – روغن زیتون – گوشت گوسفند – حلوا – انجیر – آویشن – شاهدانه – پونه – شوید – سنگدان مرغ – خرما – زیره – هل – نعنا – ترب- سیر – زنجبیل –دارچین – آش فلفل – موز – نمک ید دار – بزرک – کشمش – گردو – نبات – شیرینی – ارده – شیره خرما – حلوا – زنجبیل – پسته – فندق – آفتابگردان – مرزه – پیاز – ترخون

مضرر :

شیر – ماست – خامه – دوغ – پنیر – کاهو – خیار – کیوی – گیلاس – آلبالو – سیب ترش – گلابی – کرفس – قارچ – کدو – نارنگی – طالبی – هندوانه – سس مایونز – گوجه – آبلیمو – ماهی – گوشت مرغ – آلو

 

جدول غذایی تعدیل مزاج دموی

مواد مفید:

آلو- آبلیمو- آبغوره – هندوانه- دوغ – ماست – مرکبات – خیار – کاهو – آب خنک – کیوی- آب انار – آش تمر – آب آلو – گوشت گاو – کشک – سماق – زغال اخته

مضرر :

گوشت گوسفند – زنجبیل – دارچین – بادام – ادویه جات – فلفل – عسل – زیتون – مربا – خربزه – شیرینیجات – حلوا – دل و جگر – قلوه – انگور – کشمش – ارده – شیره خرما – مالت

 

جدول غذایی تعدیل مزاج سودایی

پرهیز :

نمک – گوشت نمک سود شده– ترشیجات – شوریجات – بادنجان – آبلیمو – پرتقال – نسکافه – گوشت گاو – قهوه – دوغ ترش –  انار ترش – کیوی – آلوچه – آلبالو – سیب ترش– تمر هندی – کشک – عدس – قوت – سماق – سوسیس و کالباس – گوشت اردک –  چای پررنگ

مفید :

سکنجبین – کاهو – هندوانه – زیتون – شیرو عسل – خرما – سوپ جو – گوشت – انگور – کشمش– فندق– انجیر – گردو – بادام – شیر گوسفند – ارده – شیره خرما – حلوا – مالت – شکرسرخ – سیب شیرین

جدول غذایی تعدیل مزاج صفراوی

پرهیز :

اکثر ادویه جات گرم – شوریجات – شیرینیجات – دارچین – سیر – پیاز – فلفل – زنجبیل – زیره – ترب – تربچه – سرخ کردنی – خربزه – عسل – موز – تره 

مفید :

آب زرشک – آب انار – لیمو عمانی – آش عدس – گشنیز – گل سرخ پاک کرده – آب عسل با لیمو – آب پرتقال – شکر سرخ – آش جو – کاهو – هندوانه – دوغ با گل سرخ – کرفس – قارچ – کدو – خیار– گوجه فرنگی – ماست – دوغ – هویج – آلو بخارا – ماهی – شفتالو – هلو – شیربرنج

 

شیخ عبداله مظاهری دیزیچه


95/7/4::: 1:10 ص
نظر()
  

بیماریهایی که بر اثر سودا بوجود می آیند

 

بیماری هایی که بر اثر سودا به وجود می آید .
- افزایش سودای غیر طبیعی و سوخته اخلاط ایجاد بیماری های سوداوی می کند که تظاهرات آن در بافته های گوناگون به شرح زیر است :
تن و پوست : خشکی اندام و پوست وجود دارد.
عروق : گزگز ایجاد می شود حالتی شبیه به خارش که در پاها و دست ها یا سایر اندام ها دیده می شود.
در اندام : تیک و پرش اندام به وجود می آید که ممکن است موضعی یا سیستمیک باشد موضعی مانند پرش پلک یا تیک در چشم ها
در حالت منتشر سودا ، در عروق مغز و بدن منتشر بوده و ایجاد پارکینسون می کند.
اگر سودا در عروق عمقی نفوذ کرد به عروق قلب نفوذ کرده و ایجاد نا آرامی ، tachkardia ، bradycardia و نا منظمی در قلب ایجاد می کند گاهی حرکات تند قلب فرد را از خواب بیدار می کند و دلهره و آشوب به وجود می آورد که این حالت با تغییر و جا به جایی وضعیت بدن تغییر می کند .
حرکت و جابه جایی به نفع سودا است .
درمان اصلی : ماساژ ، حرکت ، خوراک های گرم ، جا به جایی و تحول در افکار و روان .
در سوداوی ها بعلت غلیظ بودن و سفت بودن خون حرکت خون کند است به همین دلیل دچار خستگی زودرس شده و همچنین به علت پایین بودن رطوبت دچار بی خوابی می شوند.
سودا در پوست : اگزما و خارش می دهد که در اوج سرما و گرما تشدید پیدا می کند . بنا براین در تابستان و زمستان بیشتر دیده می شود سودا اگر از این حد بیشتر شد  ichthyosis (اختلالات پوستی که منجر به پیوسته ریزی می شود) ایجاد می شود که پوست خشکی بیش از حد دارد .

بیماری Psoriasis (درماتوز فرض ماکولهای قرمز روشن) سرد و خشک یا گرم و خشک است(زگیل سرد و مرطوب است). سودا در پوست صورت و بدن باعث ایجاد لکه های سیاه می شود (Mollscum) که ابتدا در قسمت های کم تحرک رسوب می کند مثل دور چشم ، پیشانی و کتف ها .
در چشم با افزایش سن سودا رسوب کرده و باعث پیرچشمی می شود.
لکه های بارداری نیز سوداوی است .
تبلور عالی سودا در چشم اب سیاه که در سن غلبه ی سودا ایجاد می شود که برای درمان به ارامی همانگونه که شکل گرفته باید ان را ذوب کرد .
در عروق سندرم tunnel carpal به و جود می آید
رسوب سودا در عروق انتهایی روده ایجاد بواسیر می کند.
رسوب سودا در اندام تحتانی ایجاد واریس (Varicosis) می کند.
رسوب سودای سوخته در اندام انتهایی بیماری برگر ایجاد کرده که انتهای انگشتان پا دچار مور مور ، درد و زخم می شود.
دیابت سرد : هم نوعی سودا است که به دلیل غلظت سودای خون به دسته ها و پاها نرسیده پا دچار مور مور و گز گز شدن می شود نبض اندامها کند ، و عروق پنهان می باشد و در لمس پا سرد است (دیابت سرد تبلور بلغم سوخته است) .

تظاهرات سودا در مفاصل:
RA(آرتریت روماتوئید) یا ناشی از بلغم است یا بلغم خشک شده که به سودا تبدیل شده می باشد.

بیماری لقوه (داءالرقص) که لرزش ناهمگون است این بیماری به علت رسوب سودا در عروق و اعصاب هم زمان می باشد که درمان این افراد علاوه بر توصیه های غذایی و روغن های که قبلا گفته شد باید سودا را حل کرد و از بدن خارج نمود که بهترین دارو شربت سکنجبین می باشد که اگر با فومول زیر ساخته شود بخش زیادی دارد.

در استخوان ها اگر سودا رسوب زیاد کند تبدیل سرطان اسخوان می شود و چون سودا سنگین است در اندام انتهایی بیشتر رسوب می کند و تومورهای استخوانی تحتانی بدخیم تر از اندام فوقانی می باشد.
هماتوم ، هماآنژیوم ، تومورها و سرطان ها از سودا می باشند.


در همین وب می توانید علایم سودا وره کارهای درمانی سودا را بیابید

 

شیخ عبداله مظاهری دیزیچه


  
  

داروی گیاهی شماره 1  - کا کوتی ( پونه کوهی در زبان محلی دیزیچه )

 



گیاه کاکوتی مقوى معده، ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است و خواص نعنا را داراست. گرم و خشک، ضد باکتری، خلط آور، ضد سرما خوردگی و ضد عفونی کننده روده است   . گیاه کاکوتی از خانواده نعنا است که براى خوش طعم کردن ماست و دوغ به کار برده می‌شود.

اثرات گیاه کاکوتی شبیه آویشن است. آویشن بیشتر برای درمان بیماری‌های تنفسی به کار برده می‌شود ولی کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه نیز کار برد دارد.

کاکوتی 

کاکوتی (کهلیک اُتی)(Ziziphora tenuior L) گیاهی از تیره نعنائیان است که کاربرد های غذایی و دارویی دارد و عطر آن نزدیک به آویشن و Oregano است.

این گیاه چند ساله است وبوته‌های آن پرپشت و ارتفاع آن بین 10 تا20 سانتی متر می‌باشد و دارای گل‌های صورتی است.کاکوتی که در گویش محلی دیزیچه واستان اصفهان به پونه کوهی معروف است و درخراسان به آن آنخ یا آنوخ گفته می‌شود دارای نام علمی Ziziphora tenuior L. از خانواده Lamiaceae می‌باشد. Thymus که نام علمی آویشن می‌باشد نیز از خانواده Lamiaceae می‌باشد. هر چند اثرات این دو گیاه بسیار شبیه همدیگر می‌باشند. آویشن بیشتر در بیماریهای تنفسی استفاده می‌گردد ولی کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کار برد دارد .

کاربرد خوراکی

این گیاه در نواحی کوهستانی ایران (بخصوص کردستان) به عنوان ادویه در غذاها کاربرد وسیعی دارد و عطر آن بسیار نزدیک به آویشن و Oregano و کمی هم شبیه به پونه است. در تهیه غذاهای ایتالیایی جایگزین بهتری نسبت به آویشن برای Oregano است. از برگ‌های خشک‌شده و خردشده کاکوتی به عنوان طعم‌دهنده در دوغ استفاده می‌شود و برخی از دوغ های بسته بندی شده در ایران این ادویه را دارند. چوپان‌ها و کوه نوردان تازه کاکوتی را جمع آوری می‌کنند و چای آن را نوشیدنی گوارایی می‌دانند.در آذربایجان در فصل بهار مردم محلی این گیاه را جمع آوری و به چای اضافه می کنند. استفاده از خشک شده این گیاه هم به صورت کامل یا پودر شده در این منطقه مرسوم است. در کشورهای اروپایی مانند آلمان این گیاه به صورت زنده در فروشگاه ها و در گلدان های کوچک به فروش می رسد.

خواص درمانی

گرم و خشک ضد باکتری خلط آور ضد سرما خوردگی و ضد عفونی کننده روده. وبه گفته استاد ارجمندم جناب آقای دکتر طباطبایی استاد گیاهان  درمانی در موسسه طب الصادق ،این گیاه دارای الکولوئید بالایی است ومصرف بالای آن می تواند عوارض جانبی داشته باشد  ایشان اشاره فرمودند این گیاه جهت رفع تشنج نیز کاربرد دارد .  ومی بایست توسط اطباء تجویز شود .

 

نوشته شده توسط : شیخ عبداله مظاهری دیزیچه

http://mazaheri148.parsiblog.com/


  
  

نکاتی مهم در مورد عسل

فیه شفاءلناس   قرآن کریم (عسل )برای مردم شفا بخش است 

1-عسل طبیعی 

 عسل یابه زبان فارسی انگبین به شهد گلها اطلاق می شود که زنبور عسل پس از تغذیه از گیاهان مختلف ساخته باشد . حال اگر زنبوری به جای شهد گلها از قند سفید یا شکر استفاده نماید فرآورده آن را نمی توان عسل نامید . 
زنبوران عسل دارای نیروی ذاتی هستند که گلهای مفید را از غیر مفید تشخیص می دهند آنها با علاقه فراوان سراغ تمام گیاهان طبی و گلهای شفا بخش می روند و عصاره ذیقیمت این گلهای قشنگ و مفید را گرفته و به بهترین شکل در اختیار ما قرار می دهند . این عسل کاملا طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات بخش بوده و می تواند تمام نیاز های غذایی را بر طرف کند ، زیرا که تمام عناصر و املاح و ویتامین هایی را که گل فراهم می کند و زنبور می پروراند و آن را قابل جذب در خون می سازد را دارا می باشد . از طرفی کیفیت عسل طبیعی 10 برابر بیشتر از عسل مصنوعی است که از دادن آب و شکر به زنبوران بدست می آید .منبع:کتاب عسل درمانی 

 2-علت شکرک نزدن عسل های موجود در بازار چیست ؟ 
عسل طبیعی در اثر سرما شکرک می زند امابرای جلوگیری ازشکرک زدن معمولا کارخانه های بسته کننده عملیاتی روی آن انجام می دهند که عبارتند از : حرارت دادن ، افزودن کمی جوهر لیمو در هر تن و ... در همه این موارد به خاطر وارد شدن ناخالصی در مجموعه قندهای موجود ، پدیده کریستالیزاسیون ( شکرک زدن ) عقب می افتد . در مورد کارگاههای نا شناخته که در آن حرارت دادن عسل یا به صورت مستقیم یا بدون کنترل صورت می گیرد نه تنها مواد موجود در عسل دچار صدمه می شوند بلکه بعد از دمای مشخصی ماده ای به نام هیدروکسی متیل فورفورال ( HMF ) پدید می آید که اگر نسبت آن در عسل زیاد شود مصرف آن خطرناک است . 

 3-عقاید و باورهای نادرست در مورد طبیعی یا مصنوعی بودن عسل 

درمی گوین عسل خالص عسلی است که دارای مشخصات زیر باشد

1- شکرک نزند 2- رنگش کدر نباشد 3- وقتی قاشقی از آن برمیداریم کش بیاید 4- اگر کنمی خاک روی آن بریزیم وفوت کنیم پاک شود 5- داخل شیشه ته نشین نشود و.... هیچکدام این راه ها برای تشخیص عسل خالص از مصنوعی درست نیست 

 و از نظر عسل شناسان و علم تغذیه بطور کلی مردود است . 
لازم به ذکر است که تشخیص عسل طبیعی و مصنوعی  فقط به عهده آزمایشگاه و دستگاهی به نامرفراکتومترمی باشد

4-ظروف نگهداری عسل: 
عسل دارای خاصیت اسیدی بوده و نگهداری و بسته بندی آن در ظروف فلزی بسیار خطرناک است ؛ زیرا اسید موجود در عسل موجب خوردگی فلزات می شود سپس آن با مواد قندی عسل مخلوط می شود و روی کیفیت عسل تاثیر می گذارد . سالم ترین روش نگهداری عسل در حجم کم ظروف شیشه ای ، لعابی یا سفالی است . ازریختن آن در ظروف فلزی جدا خود داری شود.

عسل انگبین دیزیچه

http://mazaheri148.parsiblog.com


90/12/19::: 12:19 ع
نظر()
  

 

من به مدرس رای می دهم

در آستانه انتخابات هستیم واین پرسش که به چه کسی باید رای داد مطرح است هر کسی برای انتخاب کاندیدای خودمعیار خاصی را در نظر می گیرد در همین راستا با خود فکر می کردم وظیفه من چیست که ناخداگاه به فکرم رسید ای کاش مدرس زنده بود ومن رای خودم را به مدرس می دادم چراکه مدرس بزرگ مردی بود عالم ومتعهد که تمام تلاش خود را خالصانه درجهت خدمت به ملت بکار گرفت . صفات پسندیده زیادی از مدرس نقل شده که خود حاکی از شخصیت والای این بزرگ مرد تاریخ است از جمله

1 - ساده زیستی: مدرس با قناعت و پرهیز از رفاه طلبی زیست و به هر مقام علمی و یا سیاسی که رسید، از این شیوه دست برنداشت  او می گفت «اگر من نسبت به بسیاری از امور آزادانه اظهار نظر می نمایم و پروایی از دشمنان ندارم، برای آن است که چیزی ندارم و از کسی هم چیزی نمی خواهم » . در تاریخ آمده است سفیر انگلیس برایش چک سفید امضا فرستاده بود مدرس به واسطه اش گفت ( من چک قبول نمی کنم بگوئید فقط سکه طلا بیاورند تازه باید آن را بار شتران کنند وبیاورند )به سفیر که گفتند گفت او پول و سکه نمی گیرد بلکه در صدد است آبروی مارا ببرد .

2 - مخالفت با قدرت های بیگانه ظالم: به هیچ کدام از قدرت های استکباری اعتماد نداشت از نظر او، روابطی که ایران با دولت های خارجی بر قرار می نماید، باید در حد مناسبات متداول بین المللی و حسنه باشد و در مسائل بین المللی، ایران تابع، محکوم و مطیع اجانب نگردد .

 3 – شجاعانه عقیده خود را بیان می کرد : وروزی در مجلس گفت :ما که از رضاخان ترسی نداریم; باید بدون ترس و بی پرده گفت (ای آقایان) همین الان تصمیم بگیرید; رئیس الوزرا را بخواهید; استیضاح کنید; عزلش کنید; برود پی کارش; رضاخان هم برود توی خانه بنشیند

4-هوشیاری وتواضع واندیشهای متفکرانه وفراست و طرفداری از استقلال در زندگی سیاسی مدرس،که در محورهای ذیل به چشم می خورد

الف) مدرس در اولین نطق خود در مجلس (19 محرم الحرام 1329ش). گفت: «اول عذر می خواهم که صحبت داشتن بنده قدری زود است; به واسطه این که عاقل تا بصیرت پیدا نکند، سزاوار نیست که صحبت کند

ب) در جلسه بعد گفت: «به بعضی موضوعات، اطلاع کامل نداشتن و در عرض پنج دقیقه، هی برخاستن و نشستن; این طریق وضع قانون نیست; باید اطرافش را تامل کرد و بی دلیل رای نداد»

ج) وقتی تقی زاده به مدرس گفت: آقا انگلیسی ها باهوش و سیاست مدارند; با آنها مخالفت نکنید، مدرس در جوابش گفت: اشتباه می کنی! آنان باهوش نیستند; شما نادان و بی هوشید که چنین تصویری درباره آ نان دارید

د) برای خرید ماست به بقالی رفت وبقال از اینکه در مجلس چه کرده است از او پرسید واو با حوصله پاسخ میدادنمایندهای که همراهش بود پرسید چرا به بقال توضیح می دهی واوگفت این موکل من است ومن باید پاسخ گوی اوباشم

مدرس با تمام قوانینی که به ضرر ملت وکشور بود قاطعانه مخلفت می کرد وهیچگاه خود را در دامن این حزب وآن حزب نینداخت  وهمواره با تدبیر واز روی آگاهی واستقلال  اظهار نظر می کرد .وامروز می بینیم قوانینی که با توجه به مخالفتهای مدرس تصویب شد جز ذلت وخواری وعقب ماندگی برای کشور حاصلی نداشت و تدوین قوانینی که با ارشاد ونفوذ این شخصیت یگانه تصویب شد افتخاری ماندگار در تاریخ ایران باقی خواهد ماند وچه زیبا فرمود امام امت:

سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید- البته مثل مدرس که به این زودی ها پیدا نمی شود، شاید آحادی مثل مدرس باشند پس من به مدرس رای می دهم ( یعنی کسانی که مانند مدرس می اندیشند .)

عکسهای شهید آیت الله مدرس

مدیر وبسایت : عبداله مظاهری دیزیچه 

http://mazaheri148.parsiblog.com


90/12/8::: 3:25 ع
نظر()
  
   1   2   3      >